دیدگاه‌های روز

وایرال شدن یک شخص در کانادا

سید مجید حسینی در کانادا

نمی خواهم نامی از کسی ببرم. این کار دامن زدن است و تخریب یک انسان. اما بدون نام بردن می خواهم از زاویه دیدم یک مساله را بررسی کنم.
این روزها ویدئویی در اینستاگرام وایرال شده که یک شخصی در کانادا در حال قدم است و شخصی او را دیده و شناخته و فیلمبرداری کرده و در حالیکه در حال سوار شدن به خودرو گرانقیمت است (نمی دانم خودرو مال چه کسی است) او را به باد انتقال می گیرد که چه شده که اینجا آمدی؟ اینجا چکار می کنی؟ شما که در مورد کانادا آن حرف های را میزدی؟
این شخص از مشاوران افراد و مسئولین رده بالای کشور بود و در تلوزیون و شبکه های اجتماعی چندین بار دیده بودم که در حال تحلیل و موعظه است. در این ویدئوی وایرال شده صحبت های او را که در خصوص رفتن به کانادا دیگران را مورد انقاد شدید قرار داده بود با ویدئوی گرفته شده از او در حال قدم زدن در کانادا در کنار یکدیگر قرار داده بودند. ویدئویی حاوی پارادکس و پر از تناقض
آنکس که روزی در مسند مشاور است و آنچنان صحبت هایی در باب انتقاد از رفتن به کانادا می کند چه فکر می کند؟ خود واقعی اش است یا در حال بازیگری است؟
در حالت 1) یعنی اگر خود واقعیش است هیچوقت فکر نکرده که شاید روزی خودش هم به کانادا برود؟ آنروز چکار کنم؟ پس بهتر نیست به هر قیمتی این حرف ها را مطرح نکنم؟ البته اگر این قضیه پارادوکس را رسوایی تلقی کند و از رسوایی متاثر شود می توان این سوالات را از وی پرسید.
در این ویدئو وقتی از او سوال می شود که اینجا چه می کنی؟ می گوید آمده ام به خانواده ام و برادرم سر بزنم. پس چه می شود که کسی که خانواده و برادرش در کانادا زندگی می کنند آنگونه می تازد؟ طبیعتن باید با آن خانواده قطع رابطه باشی… پس احتمالن می دانسته که ممکن است به کانادار برود، پس با چه توجیهی آن کلام را رانده است؟
شاید هم فکر می کرده که حالا اگر روزی هم به کانادا بروم کسی متوجه نمی شود که در این صورت پنهان کاری و تزویر و ریا و تعداد زیادی صفات تاریک موج می زند. چنین شخصی آیا صلاحیت مشاور بودن و در کنار مسئولین رده بالا هستند؟
چه خبر است؟
اگر هم خود واقعیش نبوده و فیلم بازی می کند. پس باز هم چرا باید چنین شخصی چنین تریبونی در اختیار داشته باشد که دروغ و ریا پراکنی کند؟ چرا باید مشاور مسئولین رده بالای مملکت باشد؟ آدما معمولن افراد شبیه به خودشون رو خیلی دوست دارند.
واقعن چه خبر است و داستان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *